امروزه موفقيت و سودآوری سازمانها در گرو استفاده اثربخش از نيروی انسانی است. آزمون واقعی بهعنوان يک رهبر و سرپرست، ميزان مهارت شما در ايجاد و حفظ سازمانهای انسانی است. رهبری و مديريت اغلب يکسان انگاشته میشوند اما ميان آنها تفاوت مهمی وجود دارد. رهبری فرآيندی گستردهتر و جامعتر از مديريت است. مديريت نوعی رهبری است که در آن دستيابی به اهداف سازمانی داراي اهميت بيشتری است. تفاوت اساسی ميان اين دو مفهوم منبعث از کلمه است. هر زمان که شما سعی میکنيد رفتار شخص يا گروهی را، صرفنظر از دليل آن، تحت تاثير قرار دهيد، رهبری صورت میگيرد. اين کار ممکن است بهخاطر اهداف خود يا اهداف ديگران صورت پذيرد و ممکن است با اهداف سازمانيی سازگاری داشته يا نداشته باشد.
رهبری مسئوليتی است که بايد بهطور مداوم اعمال شود. از تمام لحظات بايد خردمندانه استفاده شود و اين کار سادهای نيست. رهبری بهدليل اينکه با پيچيدگيها و رفتارهای غيرمعمول افراد سروکار دارد بهسادگی قابل تعريف نيست. بههمين دليل تقريباً هنوز بااطمينان نمیتوان عواملی علی موفقيت رهبری در يک زمان و مکان خاص را تعيين کرد. علت اين است که شرايط واقعی زندگی پيوسته در حال تغيير و عوامل و متغيرهايی زيادی بهطور همزمان اثرگذارند.
تعداد مشاهده: 24315 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 58
حجم فایل:2,691 کیلوبایت